Lunch Recepten

Lunch @ Work – Linzensalade met mango en zwarte bonen

18 augustus
Linzen mango salade

Ten onrechte worden linzen vaak als groente beschouwd, het zijn eigenlijk peulvruchten, het “eetbare” deel van de plant zit in de zaden of de omhulsels van de zaden. Linzen zijn heel gezond, ze zitten vol met ijzer, vezels, eiwitten en mineralen.  Dat er zo veel mineralen inzitten is heel fijn, mineralen zijn belangrijk voor het omzetten van voeding in bouwstoffen voor het lichaam. In steeds meer geraffineerde producten zijn de mineralen verloren gegaan waardoor je stofwisseling verstoord wordt. Linzen eten dus!

Juist als ik op kantoor ben heb ik ’s middags behoefte aan een lekkere, voedzame lunch waarmee ik even kan ontspannen. Dat vooruitzicht doet mij altijd goed en ik neem er ook de tijd voor. Ik eet het liefst een gezonde salade, daar krijg ik niet zo’n after lunch dip van en het geeft me toch de rest van de middag een tevreden gevoel.

Heb jij ook zin om de kantinemaaltijd te vervangen? In mijn blog serie “Lunch @ Work” deel ik een aantal van mijn favoriete lunch recepten!

Linzensalade met mango en zwarte bonen

Aantal personen: 2
Bereidingstijd: ongeveer 15 minuten
Allergie info: Lactosevrij, Glutenvrij

Ingrediënten:
– 1 blikje linzen (160 gr)
– 1 blikje zwarte bonen (200 gr)
– een halve mango
– een halve rode peper
– een half bosje verse koriander
– 1 el limoensap
– 2 el olijfolie


Laat de linzen en de zwarte bonen uitlekken, spoel ze om met water.

Snijd de mango in kleine stukjes en hak de rode peper fijn. De koriander kun je met steel en al fijn haken.

Meng de linzen, de zwarte bonen, de rode peper en de mango in een kom door elkaar. Schep in je lunchbox. Meng er tot slot de olijfolie en het limoensap doorheen.

You Might Also Like